Jongste pupillen (pupillen F, E, D en C)

De jongste pupillengroep is voor schaatsers van 7 t/m 10 jaar (peildatum 1 juli). In de winter wordt er 2x per week getraind op het ijs. De trainingsdagen zijn woensdagmiddag en zaterdagmiddag. In de zomer kan er 1x per week worden meegedaan aan een droogtraining (dinsdagmiddag) en is er voor deze groep 1x per week skeelertraining (maandagavond) In de winter kun je meedoen aan wedstrijden, deze zijn aansluitend aan het trainingsuur op de zaterdagmiddag. Vraag aan de trainer om welke zaterdagen het gaat of kijk op www.knsbgroningen.nl voor de wedstrijdkalender (Pupillen C, D, E en F).

Oudste pupillen (pupillen B en A)

De oudste pupillengroep is voor schaatsers van 11 en 12 jaar (peildatum 1 juli). In de winter wordt er 2x per week getraind op het ijs. De trainingsdagen zijn woensdagmiddag en zaterdagmiddag, voor de pupillen A ook maandagavond. In de zomer kan er 2x worden meegedaan aan een droogtraining (dinsdag- en donderdagavond) en is er voor deze groep 1x per week skeelertraining (maandagavond). In de winter kun je meedoen aan wedstrijden, zowel langebaan- als marathonwedstrijden, deze zijn meestal op zaterdagmiddag na afloop van de training.

Junioren C en B

De junioren B (15-16 jaar, peildatum 1 juli) trainen in de winter op maandag- en vrijdagavond; de junioren C (13-14 jaar, peildatum 1 juli) trainen in de winter op maandagavond en zaterdagmiddag. In de zomer zijn er 2 looptrainingen, vaak samen met de junioren A en ouder, op dinsdag- en donderdagavond. Op maandagavond is er een fietstraining en op woensdagavond een skeelertraining, ook weer samen met de junioren A en ouder.

Als je in de winter wedstrijden wilt rijden kun je meedoen aan langebaan- en marathonwedstrijden. De marathonwedstrijden zijn meestal op woensdagavond en soms op zaterdagochtend en de langebaanwedstrijden op zaterdag- of zondagavond.

Junioren A, Neo-Senioren, Senioren en Masters

De Junioren A (17 & 18 jaar), Neo-Senioren (19 t/m 22 jaar), Senioren (23 t/m 38 jaar) en Masters (39 jaar en ouder) -peildatum 1 juli- trainen in de winter op maandag- en vrijdagavond en woensdagmiddag. In de zomer zijn er 2 looptrainingen op dinsdag- en donderdagavond. En er is op maandagavond een fietstraining en op woensdagavond een skeelertraining.

Als je in de winter wedstrijden wilt rijden kun je meedoen aan langebaan- en marathonwedstrijden. De marathonwedstrijden zijn meestal op woensdagavond en soms op zaterdagochtend en de langebaanwedstrijden op zaterdag- of zondagavond.

Sluit Menu